Bemutatkozás

Tihanyi Rita

Több évtizede foglalkozom oktatással, pedagógiával. Poroszos rendszerben szereztem diplomát, de nem kellett hozzá sok idő, hogy rájöjjek: változni és változtatni kell. Keresem máig és kerestem mindazokat az alternatív megoldásokat, amelyek a vizualitás előtérbe kerülésével, a multitasking korszakában, a digitális urbanizáció évtizedeiben szórakoztató tanulást és tanítást jelentenek. A hivatalnokok képzésének ideje lejárt. Gondolkodó csapatjátékosok felnevelése van a fókuszban.

Azok közé a pedagógusok közé tartozom, akik “láttak gyereket közelről”, akik rájöttek, szükség van valami másra, többre, akik nem túlélni akarják a mindennapokat a diákjaikkal együtt, hanem azt szeretnék, hogy legyen élmény a tanulás és a tanítás, a nevelés. Nekik, maguknak, és a tanítványaiknak is. Akik már csak asszisztálnak a tanítványaik felfedező útján, amely célja egy újabb tudásszerző cél kitűzése.

Éppen ezért mély levegőt véve folyamatosan kutatom – kutattam, keresem – kerestem azokat a módszereket és lehetőségeket, amelyek ismeretében a pedagógusok friss erőt tudnak magukba szippantani, újult energiával mennek be az iskolákba. Új technikákat, szemléletet, amelyek segítségével a gyerekek is sokkal nagyobb kedvvel lendülnek neki annak a tevékenységnek, amit úgy nevezünk: tanulás.

Rengeteget olvastam, kutattam, konferenciákra, előadásokra jártam, és gyerekek és pedagógusok között tevékenykedem és dolgozom ma is. Tapasztalataimmal igyekszem segíteni a pedagógustársadalomnak, és megkönnyebbülést szeretnék szerezni a gyerekeknek is. Sőt! Szeretném bebizonyítani nekik: lehet élmény a tanulás! A tanulás nem az iskolát, az unalmat, az órákig tartó görnyedést jelenti, az teljesen más!

Tanulmányoztam más nemzetek pedagógiai módszereit, nyitottan és kritikusan minden újra, és sok újdonságot meg kell tanulnunk alkalmazni. Ezzel a céllal született meg a SzemlÉLetváltás képzésem – de nevezhetném programnak is – , amelyet jó szívvel ajánlok minden olyan felnőttnek, aki megfordul, megfordult, vagy meg szeretne fordulni gyerekek, fiatalok között.

Nap mint nap szembesülök azzal is, hogy mi mindent kell teljesíteniük a gyerekeknek a közoktatásban, és éppen ezért dolgoztam ki számukra egy olyan képzést, amely segítségével könnyebben, nagyobb kedvvel vehetik az akadályokat. Megtanulhatják, melyik tantárgyat mikor, mi után stb. tanuljanak. A módszer alkalmazásával lehetőségük nyílik a tanulás közben bolondozásra, “firkálgatásra” is, mobilozhatnak, netezhetnek… Ezt rögzíti a Tantorta, gyerekeknek, fiataloknak szánt képzésem.

Évtizedek óta van egy álmom: szemléletváltás kell az oktatásban,és ennek alapjait én fogom letenni. Nem így lett. Vannak mások is, akikkel vállvetve harcolunk azért, hogy a gyerekeink, unokáink mosolyogva, jó kedvvel, gyermekkorukat megélve derűsen vegyék az akadályokat. Remélem, hogy ha összegyűlünk, mi “egyfecskék”, akkor a gyerekek szebb jövőt alkothatnak nekünk és unokáiknak is.